Boolean Arithmetics / חשבון בוליאני

בוליאן זה סוג של שער לוגי שלוקח ערך אחד או יותר ולאחר ביצוע פעולה לוגית מוציא ערך של TRUE או FALSE.
הנה דוגמאות של השערים ב UE4:

השערים הם: AND, OR, NAND, NOR, NOT, XOR, XNOR
בדוגמאות הבאות אנחנו נתייחס לTRUE בתור ‘1’ ול FALSE בתור ‘0’

AND:

נותן את התוצאה ‘1’ כאשר כל הערכים שהוא מקבל הם גם כן ‘1’
Output Input 2 Input 1
0 0 0
0 1 0
0 1 0
1 1 1
לדוגמה:
בתמונה למעלה רק אם מצאתם גם את המפתח הראשון וגם את המפתח השני, אתם יכולים לפתוח את המעלית.

OR:

נותן את התוצאה ‘1’ כאשר לפחות אחד הערכים שהוא מקבל הם ‘1’
Output Input 2 Input 1
0 0 0
1 1 0
1 0 1
1 1 1
אם מצאתם את הפרה, הדג או התרנגולת, אתם יכולים להכין ארוחת ערב (לא משנה אם מצאתם את כל החיות או רק אחת).

NOT:

הופך את התוצאה שהוא מקבל כלומר ‘1’ הופך ל ‘0’ ו ‘0’ הופך ל ‘1’

NAND:

שילוב של AND ו NOT, מבצע פעולה זהה ל AND אבל עם תוצאה הפוכה.
Output Input 2 Input 1
1 0 0
0 1 0
0 0 1
0 1 1

NOR:

שילוב של OR ו NOT, מבצע פעולה זהה ל OR אבל עם תוצאה הפוכה.
Output Input 2 Input 1
1 0 0
0 1 0
0 0 1
0 1 1

XOR:

נותן את התוצאה ‘1’ כאשר מספר אי-זוגי של כניסות הן ‘1’. במקרה של 2 כניסות בלבד – זה אומר שכניסה אחת צריכה להיות ‘1’ ואחרת ‘0’. באנגלית אפשר לבטא את זה בתור “Either Or”, בעברית – “או רק הראשון, או רק השני”
Output Input 2 Input 1
0 0 0
1 1 0
1 0 1
0 1 1
בדוגמה למעלה, יש לכם שני מתגים שיידליקו ויכבו את האור לא משנה על איזה מהם תלחצו.

XNOR:

A combination of XOR and NOT, does the same operation as XOR, with the output reversed. In other words, XNOR returns ‘1’ when the number of ‘1’ inputs is even. Note that 0 is an even number.

הערה: XNOR לא מופיע בUE4 בתור רכיב אבל אפשר להרכיב אותו לבד שמחברים את התוצאה של XOR ל NOT.

Output Input 2 Input 1
1 0 0
0 1 0
0 0 1
1 1 1