LERP

אם הייתם צריכים למזג שתי טקסטורות ביחס מדויק כדי ליצור חומר חדש, איך הייתם עושים את זה?
אם הייתם צריכים למצוא נקודה אמצעית בין שני מיקומים?
בדיוק לבעיה הזו קיים Lerp שמאפשר את שינוי היחס בין ערכים (כמו טקסטורות או מספרים, מיקומים וכו’).

דוגמא של שימוש ב Lerp כדי למזג טקסטורות:

בכללי:

Lerping הוא דרך למזג בין ערך אחד (A) לשני (B). שילוב זה פועל על ידי מספר שלישי הנקרא אלפא (100% מ- A כאשר Alpha = 0, ו- 100% מ- B כאשר Alpha = 1)

המילה “Lerp”, דרך אגב, היא קיצור של  "Linear Interpolation"

אנחנו משתמשים בזה כדי למצוא נקודה חדשה על הקו הישר בין שתי נקודות שכבר ידועות לנו, לדוגמא:

אם יש שתי נקודות ידועות לנו, A ו-B:

הקו הישר שנמתח ביניהן הוא האינטרפולנט הלינארי (לא באמת חשוב לזכור את זה, אבל תרגישו כמו מדענים בשביל הכיף)

ואנחנו נוכל לקבוע את הערך שאנחנו צריכים על הקו הזה, אותו הערך נקרא Alpha וניתן לדמות אותו  למעלית, שהנקודה A היא קומת הקרקע שלה והנקודה B היא הקומה הראשונה.
ככל שנבחר ערך גבוה יותר ל-Alpha המעלית תהיה קרובה יותר לקומה ראשונה, וככל שערכו קטן יותר המעלית תהיה קרובה יותר לקומת הקרקע.

אם נגדיר את הנקודה B לקומה השנייה, ואת ערך Alpha ל-0.5 המעלית תהיה בדיוק באמצע, בקומה הראשונה.

אופן הפעולה

Inputs:
Float A
Float B
Float Alpha

Output:
Float Return Value

דוגמא לאיך שפונקציה זו נראית ב-UE4:

כמו שאתם יכולים לראות בתמונה למעלה, יש לנו נקודות A ו-B.
יש לנו Alpha, שבו אנו משתמשים כדי לבחור בערך שאנחנו רוצים בין 0 – 1
ויש לנו output, בשביל הערך הסופי של ה- LERP.

מספר דוגמאות נוספות חוץ ממעלית:
אור מהבהב של נורה כאשר 1 הוא הערך ב-Lerp כשהנורה דלוקה ו-0 ב-Lerp כשהיא כבויה.

דוגמא נוספת יכולה להיות כדור שזז מהמיקום ההתחלתי שלו אל 0 בציר ה-Z בהדרגה לפי ה-Lerp: